Wednesday 9 November 2016

Ärkasin üles 6.30 ning ei suutnud voodist välja tulla enne kui kell oli 7, mis muidugi oli suhteliselt rumal, sest ma ei saanud endale korralikult süüa teha. Kerli tõi mulle umbes 15 minutit enne välja minemist mu läpaka mulle tagasi, sest ma laenasid seda talle eile õhtul, et ta saaks oma praktikapäevikut täita. 7.35 hakkasime bussijaama liikuma mis on kõigest paar tänavat meie kodust. Jõudsime kooli ja Kerli ja Hans läksid oma õpetajate juurde. Mina läksin otse Olivia juurde kes viis mu minu tänase õpetaja juurde.
Nüüd on midagi mis pole siiani juhtunud (jumal tänatud) aga täna minu õpetaja tervitas mind nagu ma oleks iga teine prantslane, see tähendab seda, et ta tegi mu mõlemale põsele kolm korda musi. Mina muidugi olin suhteliselt jahmunud ja ei tulnud selle pealegi et öelda, et ma ei tervita inimesi niimoodi. Õpetaja läks midagi enne tundi tegema ning mina läksin riideid vahetama ja siis kööki (mis oli tõsiselt külm, ma ei tee nalja) kus oli juba üks õpilane oma asju valmis panemas.
Mõned minutid hiljem tulid ka ülejäänud õpilased ning kaks poissi kellega ma eile inglise keele klassis tutvusin tahtsid mind tervitada nii nagu tervitas mind õpetaja aga õnneks seekord olin ma selleks valmis ning ainult surusin nende kätt ja ütlesin tere (mis ma arvan et ma oskan juba päris hästi öelda prantsuse keeles).
Kui kõik õpilased olid kohal hakkas õpetaja rääkima mida me tegema hakkame ning seletas ära kuidas teha pingviini (millest on ka pilt olemas) ning trühvleid.
Kõigepealt siis tegimegi trühvleid ning selleks kaalusin mina ainult või ja rummi, sest vahukoore ja šokolaadi kaalus tüdruk kes oli koos minuga. Kui trühvlimass oli valmis siis sain natuke neid ka paberile pritsida. Kui trühvlid olid valmis tehtud ja kõrvale pandud pidime omale karbi meisterdama (valmis karbist on pilt olemas) sest hakkasime tegema šokolaadist karpe.
Sain ka natuke šokolaadi ise tempereerida (ma loodan et see on õige sõna, sest ma olen laisk ja ei viitsi otsida õiget väljendit), et selle temperatuuri natuke alla saada ja et tahkudes jääks šokolaad säravam (et oleks näha läiget). Kui šokolaad oli sellise temperatuuriga nagu olema pidid siis valasime natuke karpi ning katsime seinad ka šokolaadiga. Lõpuks panime ta tahkuma tagurpidi et üleliigne šokolaad sai välja tulla.
Pritsisime ka kaunistusi (pildid). Ning siis vaatasin kuidas teised tegid šokolaadipalle, mis olid seest tühjad.
Sain ka midagi huvitavat teada, nimelt siin ostavad kõik õpilased omale (vähemalt pagar-kondiitri õpilased) kõik vajaminevad vahendid peale ahjude, segamismasinate ja laudade (nagu loogiline), aga nad ostavad paletid, noad, rullid, kaalud ja muud asjad. See on nii imelik sest ma olen harjunud, et need kõik on kooli poolt sulle juba kättesaadavad isegi kui sa ei või neid koju peale tunde võtta. Siin on igal õpilased kohver oma asjadega mida nad praktika ajal hoiavad koolis kappides ning muudel aegadel kodus.
Aga edasi minu päevast. Kirjutasin eile, et minuga tehakse täna intervjuud aga see tüdruk kes pidi seda tegema vist unustas ära ning lõpuks ei tehtudki intervjuud. Nalja sai palju, sest üks poistest (Maksim oli tema nimi vist) värvis oma kokariided punaseks šokolaadiga millega ta töötas nii hoolikalt et ei pannudki tähele et ta oma riiete vastu läks.
Üks teine poiss üritas muudkui mulle seletada kuidas tema on kõige lahedam kutt keda ma olen ilmas näinud, et tema on hipster ja hästi lahe ja kõike muud. Muidugi oli see naljakas sest ta ei teadnud paljusid sõnu mida ta tahtis öelda ning pidi kogu aeg teistelt küsima abi nendega.
Lõunasöök oli jälle õpperestoranis, kust ma peaaegu sõna-otseses mõttes ära jooksin sest meile tehti eelroaks neerusid, mida nad isegi mitte korralikult läbi ei küpsetanud. Meie laua teenindaja praadis neid meie juures, sest ta pani pannis alkoholi põlema (mida mina ei näinud sest olin vetsus).
Ja jah ma maitsesin seda toitu ning ma võin kindlalt öelda et mulle see ei maitsenud, selle pärast jooksingi ummisjalu restoranist minema ja kooli puhvetisse kust ostsin endale ühe suure võileiva, ühe sõõriku ning mahla. Sõin garderoobis, sest mulle muudkui hõigati igasuguseid asju inglise keeles, millest mina midagi aru ei saanud (keegi karjus, et mine tagasi koju või midagi sellist).
Tagasi köögis lõikasin lahti enda tehtud karbi, et šokolaadist karpi kätte saada, ning panin selle kõrvale kaunistuste juurde. Õnneks olen ma homme ka koos nendega siis saan oma karbi lõpuni teha.
Tegime pingviine suurtes munavormides. Kõigepealt panime natuke valget šokolaadi et jääks valge kõht ning siis kui valge oli tahke panime kaks munapoole vormi kokku ning klambritega kinni. Ühes vormis oli muna põhja tehtud auk, et saaks muid šokolaade sisse valada. Värvisime osa šokolaadi mustaks ning pritsisime vormi (valada oli võimatu, sest läks kogu aeg august mööda), keerutasime siis vormi et kõik kohad olid mustaga kaetud ning valasime ülejäägi välja. Lasime tahkuda ning siis tegime sama protsessi piimašokolaadiga.
Kui kõik see oli tehtud ja teistel olid pallid ka valmis, rullisin käte vahel trühvlid ühtlaseks. Siis panime kõik šokolaadid kõrvale ning koristasime.
Vahetasin jooksuga riided ning jätsin täna oma kokariided kooli kappi oma tohutu tabaluku taha. Sain Kerliga bussi juures kokku, sest Hansul oli täna lühike päev, ning sõitsime koos koju.
Täna ma rohkem kuskile minna ei taha, sest ma olen jällegi väsinud ning tahan oma raamatut lugeda, mida ma hakkan tegema kohe kui mu praktikapäevik on täidetud.
Homme on meil hommikul kool ja siis peale lõunat lähme töökohtasid külastama.
Reedel on vaba ja siis kavatsen tõsiselt kaua magada. Võib-olla lõunani. See oleks nii mõnus.



 Trühvli retsept prantsuse keeles
 selle masinaga sulatati šokolaadi kui see oli natuke tahkeks läinud
 Karp mille ma kokku ehitasin et šokolaadist karp teha
 trühvlid
 šokolaadi tempereerimine
 kish konna ja šampinjonidega keskel ja neerud ümber (põhjus miks ma restoranist ära jooksin)
 poiss (ei tea nime) kes mulle muuskui seletas et tema on kõige lahedam inimene keda elus kohanud olen
 punaseks värvitud šokolaad
 minu tehtud südamed kaunistusteks
 mul oli igav ja õpetaja ütles et me teeme jõuludeks neid asju siis mõtlesin et kirjutan inglise keeles jõuluvana
 õpetaja tehtud pingviin
peale pikka ja rasket päeva oli õues vikerkaar kui koju sõitsime

No comments:

Post a Comment